Saturday, April 19, 2014. Last Update: Fri 2:50 PM EST

About Us

Corrections

CJR.org will happily correct any factual errors found in any of its stories. Here’s our current corrections format: a strike through the original error (like this) followed immediately by the correct information. If the error is long enough that a strikethrough would be cumbersome and difficult to read, we’ll find some other obvious way to signal the correction. We will also append a correction notice to the original story and will note the error and correction here. We will generally fix basic typographical errors without issuing a formal correction.

If you see an error anywhere on CJR, let us know. There’s a “Report an Error” button at the bottom of every article on our site; you can also e-mail us at cjr@columbia.edu.

Here’s a chronological list of every correction ever issued at CJR.org, beginning on November 17, 2011, the day this page was launched.

3/12/13 - On Plan B: A Dart for Dr. Manny” - Sibyl Shalo Wilmont In the original version, this piece said Plan B works either by slowing ovulation or by preventing a fertilized egg from implanting in the uterus. Further research—prompted by a sharp-eyed reader—shows that researchers believe that preventing implantation is only a remote possibility as a secondary way the pill works. CJR regrets the error.

10/11/12 - Ask Romney This: What will you do about the Middle East?’ - Lawrence Pintak Mitt Romney’s Oct. 8 foreign policy speech was given at the Virginia Military Institute, which we incorrectly called Virginia Military Academy in our first reference to it in this story. CJR regrets the error.

10/3/12 - “Medicare costs: Are electronic records the solution—or the problem?” - Trudy Lieberman The reporting team for the Center for Public Integrity series on Upcoding included David Donald, not Donald David, as we initially reported. CJR regrets the error.

08/14/12 - “NYT uses false balance while reporting on false balance” - Liz Cox Barrett The original version of this story misspelled Amy Chozick’s name. CJR regrets the error.

08/14/12 - “Required skimming: how campaigns work” - Greg Marx The original version of this post misspelled the last name of New Republic writer Nate Cohn. CJR regrets the error.

07/11/12 - Something Fishy? - Mariah Blake Re: The Washington Times—Several sources told CJR that the redesigned website was unpopular with the Times’s aging readership, but CJR misinterpreted their statements to mean that this had caused the paper to lose traffic. In fact, prior to Solomon’s arrival the paper had only a basic site that was rarely updated, and with the introduction of the new site—which posted stories regularly and was aggressively promoted—traffic rose. The site was redesigned again in 2010, after which traffic (which had fallen sharply after the 2009 shakeup) rose steeply. Re: The Center for Public Integrity—In the phrase “the number of pageviews on the Center’s website rose from around 300,000 to 1.13 million” the word “monthly” was omitted before “pageviews.” Also, CPI’s tuna series was “submitted” for a Pulitzer prize rather than “nominated”; the people who run the Pulitzers prefer to reserve the word “nominated” for entries that the judges pick as finalists, which is not the case here. CJR regrets the errors.

07/09/12 - Setting a new Record - Mike Hoyt The “Reluctant Savior” who rescued a homeless man worked in a tropical fish and aquarium store, not for an aquarium; and the European Union budget is 50 billion euros, not dollars. CJR regrets the errors.

06/19/12 - What Was CNN Money Thinking? - Trudy Lieberman Donna Rosato’s story originally ran in Money, and that is where Rosato works. So the story should say “Money’s Rosato” rather than “CNN Money’s Rosato.” CJR regrets the error.

06/14/12 - “The word on the street: insecure ” - Trudy Lieberman In the section about Carl Burrows, he did not have to cross the Missouri to get to Omaha. His hometown of Carter Lake, IA, is on the same side of the river. CJR regrets the error.

06/05/12 - “When watchdog meets lapdog” - Michael Massing: This article originally reported that the public radio program To the Point is produced by NPR. In fact, the program is co-produced by Public Radio International and KCRW, a Los Angeles-area public radio station. The relevant sentence has been corrected. CJR regrets the error.

06/01/12 - “Journalists: do no harm!” - Brendan Nyhan: The text in this post originally stated that the final annotated article was published by the Detroit Free Press. In fact, it was published by The Detroit News. CJR regrets the error.

05/10/12 - “Mapmaker, mapmaker, make me a map…” - Walter Shapiro: This article initially stated that Barack Obama was the first Democrat since Lyndon Johnson to win a majority of the popular vote. In fact, Jimmy Carter received just over 50 percent of the vote in 1976. The relevant sentence has been corrected. CJR regrets the error.

05/10/12 - “A (blurry) snapshot of influence peddling” - Mary Winter: An earlier version of this story erred in stating that eight Congress members at the GOP fundraiser in Florida serve on the House Financial Services Committee. CBS News was correct in reporting the number as nine. CJR overlooked Rep. Spencer Bachus of Alabama, committee chair. CJR regrets the error.

05/09/12 - “Reporting on the hand that feeds” - Andria Krewson: This article originally misidentified ProPublica’s Daniel Victor. Victor is the social media editor, not the social media manager. Also, the article originally misspelled the name of Jodi Leese Glusco. The relevant sentences have been corrected. CJR regrets the errors.

05/01/12 - “On the Media silent on NPR retraction” - Justin D. Martin: On Monday, April 30, we briefly published a Borders and Bylines column by Justin D. Martin pointing out that On the Media had not covered the controversial radio piece by This American Life about labor practices in Chinese factories that serve Apple. Martin’s column said that both On the Media and This American Life are NPR programs, and suggested the possibility of a conflict of interest. However, This American Life is distributed by Public Radio International—PRI, not NPR. As the basic premise of Martin’s piece was wrong, it did not seem correctable, and we unpublished the story.

04/25/12 - “Self-Regulation Done Right” - Lauren Kirchner: This story initially reported that the Norwegian-language name for the Norwegian Press Complaints Commission is Norsk Presseforbund. In fact, the organization is called Pressens Faglige Utvalg. The relevant sentence has been corrected. CJR regrets the error.

04/24/12 - “Loneliness at the Foreign ‘Bureau’” - Justin D. Martin: This article originally included the following line: “The New York Times’s bio of Rachel Donadio lists her as the paper?s chief of a one-woman bureau in Rome.” The New York Times informs us that the paper’s operation in Rome includes at least one full time stringer and a reporter shared with the International Herald Tribune. The relevant sentence has been removed, and its removal has been marked in the text. CJR regrets the error.

03/29/12 - “Taking Tea with Ayn Rand” - Daniel Luzer: This piece originally implied that Gary Weiss had been employed by Forbes, which is incorrect. Though Weiss has written for Forbes, he has only done so sporadically, and on a freelance basis. The relevant sentence has been corrected. CJR regrets the error.

03/23/12 - “Michigan’s Bad Integrity Report Card” - Anna Clark: This post originally misidentified the newspaper in Traverse City. It is the Record-Eagle, not the Herald-Eagle. The relevant sentence has been fixed. CJR regrets the error.

03/21/12 - “Revisiting Henry Luce’s ‘American Century’” - Jordan Michael Smith: The original version of this piece misspelled the first name of the seventh prime minister of Canada. He is Wilfred Laurier, not Wilfrid. The relevant sentence has been corrected. CJR regrets the error.

03/20/12 - “Ira Glass’s Casablanca Moment with Mike Daisey ” - Lawrence Pintak: This article originally reported that the radio program Marketplace was a Public Radio International show. In fact, Marketplace is produced by American Public Media. The relevant sentence has been corrected. CJR regrets the error.

03/07/12 - “Few Female Bylines in Major Magazines” - Erin Siegal: This piece originally reported that, in the most recent set of pie charts released by VIDA, the color red denoted the number of female bylines that appeared in major magazines last year. In fact, red is used to denote the number of male bylines. The relevant sentence has been corrected. CJR regrets the error.

02/17/12 - “Why We Love the Political Gabfest” - Erika Fry: The original version of this piece mentioned that the Slate Political Gabfest was launched in 2007. In fact, the show was launched in 2005. The relevant sentence has been corrected. CJR regrets the error.

02/16/12 - “Cartooning for a Sustainable Future” - Alysia Santo: This article originally misnamed the cartoon syndicate run by Daryl Cagle. It is Cagle Cartoons, not Cagle Post. The relevant sentences have been corrected. CJR regrets the error.

02/01/12 - “Why Aren’t More Arab Americans Working in Mainstream Journalism?” - Justin D. Martin: This article originally included the following line: “There are just two Arab Americans serving in the US Congress, according to the American-Arab Anti-Discrimination Committee, neither of which are in the Senate.” As it turns out, there are five Arab Americans in the US Congress: Justin Amash, Richard Hanna, Nick Rahall, Charles Boustany, and Darrell Issa. This means that over 1 percent of Congress is of Arab descent. (Arab Americans only comprise 0.5 percent of the total US population.) The line containing the incorrect statistic has been removed from the piece, rather than revised, because the point that the author was making doesn’t hold up under this new data; the spot of its removal has been marked with an asterisk. CJR regrets the error.

01/30/12 - “Medicare Versus Obamacare” - Trudy Lieberman: This piece originally reported that thirty-three-year-old Bradley Gerber, in an interview with Need to Know correspondent Jeff Greenfield, called Medicare a “pyramid scheme.” In fact, he called Social Security a pyramid scheme, and said nothing about Medicare. The relevant sentence has been corrected. CJR regrets the error.

01/25/12 - “Newt Gingrich, Media Critic” - Erika Fry: The original version of this piece mentioned that the Sciolaro family had been mentioned in coverage by a Danish television station. In fact, the television station was Dutch. The relevant sentence has been corrected. CJR regrets the error.

01/19/12 - “Looking for Lessons in the Swift Boat Saga” - T.C. Brown: This post originally misspelled the names of William Hershey and Joe Hallett. The errors have been fixed. CJR regrets the errors.

01/12/12 - “Two Years Later, Haitian Earthquake Death Toll in Dispute” - Maura R. O’Connor: The original headline to this piece was “One Year Later, Haitian Earthquake Death Toll in Dispute.” Of course, the earthquake happened two years ago, not one year ago. The headline has been fixed. CJR regrets the error.

12/01/11 - “The Landman Cometh” - Alysia Santo: We originally reported that the first Oneonta Daily Star story to mention “landman” was in July 2010. In fact, the term “landmen” actually first appeared in May 2008. The relevant sentence has been corrected. CJR regrets the error.

11/17/11 - “Experiments in the Open Newsroom Concept” - Alysia Santo: We originally reported that the Register Citizen newspaper was based in Vermont. The paper is actually based in Connecticut, as we should have known, given that we published a 4,000-word story about the paper in our July/August issue. The relevant sentence has been corrected. CJR regrets the error.

16 women whose digital startups deserve Vox-level plaudits - A look at the media entrepreneurs who aren’t grabbing headlines

Why was ‘Dasani’ shut out of the Pulitzers? - 5 problems with The New York Times’ ambitious, influential series on the life of one homeless Brooklyn girl

The AP downplays its Obamacare scoop - Repeal on deductible caps marks another step in The Great Cost Shift

The enduring pull of mag covers - Why do magazine cover images still hold so much cultural power in this decline-of-print era?

Michael Wolff’s digital media bloopers - The Newser founder trolls (other) digital-news companies


The shirt on your back

How did the clothes you’re wearing get to you? We trace the human cost of the Bangladeshi garment industry in video, words and pictures

Anxious royalist

Fantastic letter in The Times

Coming out as a porn star

How do you tell your family and friends?

The truth about Google X

A look behind the secretive lab’s closed doors

New Jersey’s good government

Despite the bridge scandal, Chris Christie’s state is relatively transparent and accountable. CJR’s Greg Marx talks to Gordon Witkin

  • If you like the magazine, get the rest of the year for just $19.95 (6 issues in all).
  • If not, simply write cancel on the bill and return it. You will owe nothing.

Who Owns What

The Business of Digital Journalism

A report from the Columbia University Graduate School of Journalism

Study Guides

Questions and exercises for journalism students.