Thursday, October 02, 2014. Last Update: Thu 6:50 AM EST

Tags

Russia Today

How State-Funded TV Stations Covered the Osama News

A look at Russia Today, Press TV, France 24, and others

Around the world, state-funded satellite TV stations—like Russia Today (RT), Iran’s Press TV, China’s CCTV, France 24 and Al Jazeera—are... More

Julian Assange’s New Platform: RT

So here’s a partnership we might have seen coming: WikiLeaks founder Julian Assange will host a TV talk show that... More

Why one editor won’t run any more op-eds by the Heritage Foundation’s top economist - A reply to Paul Krugman on state taxes and job growth made some incorrect claims

This is how Tehran Bureau covers Iran - Its reporting model, using undercover journalists and distant editors, is one way to cover closed societies

Alessandra Stanley’s troubling history of error - Scrutiny alone isn’t enough to solve the problem

Why Bill Simmons might leave ESPN - Other outlets would jump at the chance to gain his following

Simon & Schuster should come clean about discredited Monroe/DiMaggio book - C. David Heymann’s Joe and Marilyn is full of highly dubious information—just like many of his previous books


The Recollectors

Remembering parents lost to AIDS

Swedish scientists sneak Dylan quotes into articles (The Guardian)

Whoever nets the most before retirement wins a free lunch

Mag for dog haters is a hit in Germany (WSJ)

Poop and Pooches. That is all

A data viz reading list (Susan McGregor)

Useful resources for journalists

Bloggingheads

Greg Marx discusses democracy and news with Tom Rosenstiel of the American Press Institute

  • If you like the magazine, get the rest of the year for just $19.95 (6 issues in all).
  • If not, simply write cancel on the bill and return it. You will owe nothing.

Who Owns What

The Business of Digital Journalism

A report from the Columbia University Graduate School of Journalism

Study Guides

Questions and exercises for journalism students.