In a letter to former Washington Post marketing executive Charles Pelton whose disclosure kicked off a new round of “Salongate” coverage over the weekend, Post executive editor Marcus Brauchli said that a Sept. 12 story in The New York Times represented his statements inaccurately when it said he was not aware a series of proposed fund-raising dinners had been promoted as “off-the-record” events.

“I knew that the salons dinners were being promoted as ‘off the record’… The New York Times reporter apparently misunderstood me,” Brauchli wrote.

So did anyone at the Post bring the apparent misunderstanding to the attention of the Times when the story was first published, before some behind-the-scenes legal maneuvering prompted this letter? Via email, Richard Perez-Pena, the author of the Sept. 12 story, says: “Nobody complained to me.”

If you'd like to get email from CJR writers and editors, add your email address to our newsletter roll and we'll be in touch.

Greg Marx is an adjunct lecturer at The Medill School and a facilitator with The OpEd Project. She served as an editorial board member, columnist, library director, and No. 2 in the features department of the Chicago Sun-Times.