Press Leaks Investigated by the SEC

DATE

2000- 2001

2009-2010

2010-2011

2012

2012-2013

2013

2013-2014

Source: Semiannual reports submitted to Congress by the SEC’s Office of the Inspector-General, 2000-2014.
Dates refer to the period covered by the semiannual reports, not necessarily the date the investigations were

NEWS
ORGANIZATION

Unnamed

Wall Street Journal

Unnamed media
organizations

Unnamed news
organization

American Banker

Reuters

Reuters

conducted.

INFORMATION LEAKED

Information on ongoing SEC
investigation

Critical SEC report on the activities of
three ratings agencies in rating
subprime mortgaged-backed securities
& collateralized debt obligations.
Portions of the report were later made
public, with the SEC's critical findings
omitted.

*Detailed information on SEC
investigation of a high-profile insider
trading case;

*Detailed information, including
proposed settlement amount, of a
nonpublic SEC investigation into a
company;

* Proposed deficiency letter that was
drafted but never sent to a hedge fund

SEC's consideration of an action against
a corporation, with specifics about the
charges against the corporation.

Confidential draft document prepared in
connection with the "Volcker Rule" that
would implement Dodd-Frank Act's
prohibition of proprietary trading by
banking entities.

Mismanagement of a computer security
lab in the SEC Division of Trading and
Markets, including failure to encrypt
sensitive information from stock
exchanges; leaked information had been
redacted from the official SEC report,
which had not been made public

Information on how SEC commissioners
voted on the penalties for JP Morgan on
the "London Whale" trading charges

NATURE OF INVESTIGATION

"Numerous" staff members interviewed

37 staff members interviewed; 134,000 emails
reviewed; sworn testimonies taken of 25 staff
members involved in the preparation and review
of the report; numerous drafts of the reports
reviewed; correspondence between one of the
ratings agencies and counsel reviewed

More than 750,000 emails and supporting
documents from over 15 and current SEC
employees reviewed; BlackBerry phone records
from the SEC examined; subpoenas issued to
major cellular phone service carriers & phone
records of employees reviewed; sworn
statements taken from current and former
employees

135,000 emails of 128 current and former
employees interviewed; 26 current SEC
employees interviewed; SEC Blackberry records
reviewed

Review of emails of 48 current and former
employees who involved in the rule-making
process; sworn testimony of 42 current
employees taken

Review of emails and interviews of SEC staff

Emails and Blackberry records of 39 employees
reviewed; 53 employees interviewed; SEC
building access records reviewed

FINDINGS

Investigation failed to prove any
SEC employee disclosed
information.

"No evidence that the SEC staff
member provided nonpublic
information to the WSJ."

In all three cases, the SEC found
no evidence in emails or
interviews that would identify
the source of the leaks.

SEC was "unable to conclude
which specific individual or
individuals improperly disclosed
this information, or whether the
disclosure was made by
someone employed outside the
SEC."

The inquiry "did not identify any
source within the SEC who
provided a copy of the draft
document to the industry
newspaper or any other entity
or person outside the SEC or the
coordinating agencies working
with the rule."

SEC did not identify the
individual who had provided the
information, but issued a
memorandum recommending
improvements in the control of
nonpublic and sensitive
information

SEC was "unable to conclude
which specific individual or
individuals improperly disclosed
nonpublic information from the
Executive Session."



